ВСТУП РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СЛУЖБОВИХ ДОКУМЕНТІВ 1.1 Класифікація службових документів 1.2 Загальні правила оформлення службових документів 1.3 Вимоги до тексту службових документів РОЗДІЛ ІІ. Форми погодження змісту документа 2.1 Внутрішнє узгодження службових документів 2.2 Зовнішнє погодження РОЗДІЛ ІІІ. ПРАВИЛА ЗАТВЕРДЖЕННЯ СЛУЖБОВОГО ДОКУМЕНТУ 3.1 Підпис як спосіб засвідчення документу 3.2 Форма затвердження документів ВИСНОВКИ. СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ. ДОДАТКИ
ВВЕДЕНИЕ
Актуальність теми. Організація роботи з документами – головна задача управління у будь-якому закладі: від офісу невеликого підприємства до державної установи або крупної корпорації. Службові документи відіграють значну роль в організації документообігу кожного підприємства. Документи є засобом засвідчення, доведення певних фактів і, отже, мають велике правове значення. Документ має бути достовірним, переконливим, належним чином відредагованим і оформленим. Більшість документів має задовольняти такі вимоги, як придатність до тривалого зберігання, максимальна точність. Щоб документ мав усі перераховані властивості, його слід правильно скласти як за формою, так і за змістом. Більшість документів оформлюється за чіткими єдиними вимогами до оформлення документу, що сприяє оптимізації процесу документообігу. Необхідність знання усіх цих вимог зумовило актуальність обраної теми. Метою роботи є аналіз вимог до оформлення грифів затвердження та узгодження службових документів. Досягнення поставленої мети передбачає розв’язання ряду завдань: - аналіз основних ознак службових документів; - аналіз типів службових документів; - дослідження особливостей узгодження документу; - визначення правил оформлення грифу затвердження у службових документах. Об’єктом нашого дослідження став процес документообігу на сучасному етапі розвитку. Безпосередньо ж предмет дослідження становлять службові документи, зокрема основні вимоги до їх затвердження та погодження. У процесі роботи над обраною темою ми користувалися такими методами дослідження: - описовий метод - метод аналізу - порівняльний метод. Робота має практичне значення. Результати даного дослідження можуть бути використані під час вивчення особливостей оформлення службових документів на заняттях із документознавства, а також як посібник для оптимізації роботи зі службовими документами. Структура роботи. Відповідно до сформульованої мети наукового дослідження робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків. У вступі обґрунтовується актуальність обраної проблеми, визначається предмет та об’єкт дослідження, мета та завдання дипломної роботи. Перший розділ присвячено розгляду особливостей службових документів, зокрема розглядається класифікація документів, вимоги до тексту та оформлення службових документів. Другий розділ присвячено аналізу існуючих форм погодження документу. Розглядаються форми внутрішнього та зовнішнього погодження службових документів на підприємствах. У третьому розділі аналізуються особливості затвердження службових документів, зокрема розглядається підпис як одна з форм затвердження документу та вимоги до оформлення грифу затвердження. У додатках подано зразки оформлення затвердження та погодження службових документів.
СПИСОК ИСПОЛЬЗУЕМОЙ ЛИТЕРАТУРЫ
1. Андреева В.И. Делопроизводство. – Изд. 4. – М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 1997. 2. Бондарева Т.Н. Секретарское дело. – М.: Высш. шк., 1989. 3. Веселов П.В. Современное деловое письмо в промышленности. – 3-е изд. – М.: Изд. стандартов, 1990. 4. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В..Сучасні ділові папери:Навчальний посібник / Вид. 5-те, доп. і переробл. – К., 2005. – 544 с. 5. Головач А.С. Зразки оформлення документів. – Донецьк: Сталкер, 1997. 6. Діденко А.Н. Сучасне діловодство. – 2-е вид. – К.: Либідь, 2000. 7. Діловодство. Конспект лекцій / Упорядник. Сокирнив І.В. – К.-Хмельницький, 2000. 8. Коваль А.П. Ділове спілкування. – К.: Либідь, 1992. 9. Молдованов М.І., Сидорова Г.М. Сучасний діловий документ. – К.: Техніка, 1992. 10. Основи діловодства. – К., 2002. 11. Словник-довідник з діловодства. – К., 2003. 12. Паламар Л.М., Кацавець Г.М. Українське ділове мовлення. – К.: НМКВО, 1991. 13. Палеха Ю.І. Документаційне забезпечення управління. – К.: МАУП, 1997. 14. Слиньков В.Н. Документы административного делопроизводства в менеджменте бизнеса. – К., 1999. 15. Шевчук С.В. Ділове мовлення. Молодий курс: Підручник. – К.: Література ЛТД, 2005. – 448 с. 16. Шевчук С.В. Українське ділове мовлення. – К.: Вища школа, 1997.